יום שבת, 27 בנובמבר 2010

פוניה מתעטרת בעדיים

נהוג להגיד שתכשיטים הם ידידיה הטובים ביותר של האישה (עכשיו זה הזמן של כל הגברים להנהן). ולא בכדי, אין אישה שלא אוהבת תכשיטים, אין אישה שלא תעבור ליד חנות או דוכן תכשיטים ותציץ ולו לרגע קט. ג'רום אמר פעם בספר שלו ש"אישה תקנה כתר יהלומים ותתרץ זאת בכך שחסכה בהוצאות של כובע", וכולנו יודעות עד כמה זה נכון! אין יום שאינו מתאים לרענון תיבת התכשיטים שלנו.
ובכן, תיבת התכשיטים שלי זעקה ממש. אוסף מגובב של תכשיטים חסרי ערך חלקם הם כבר בגדר מזכרות מתקופות: תקופת ה"בואו נתחבר לטבע" – סטייל בומבמלה – עגילים ארוכים, שרשראות חרוזי עץ בומבסטיות, שלל צמידים. תקופת ה"זוהר" – כל הנוצצים והסינתטיים למיניהם. תכשיטי תאילנד – כל הפיצפקס שקניתי בבסטות ועכשיו זה כבד מידי לאוזן ולצוואר, עמוס מדי בחום התל אביבי או "מה לעזאזל חשבתי לעצמי שבחרתי את הדבר הזה?!".

בקיצור, שממון של ממש!

מה יותר מושלם לרענון תיבת התכשיטים המאכזבת ולריקנות באוזניים, צוואר, ידיים מאשר מכירה ביתית של רוני. רוני מורג, ההוגה ומעצבת של המותג RONIMO היא לא רק תכשיטנית, היא אישה בשליחות. כשתחקרתי אותה קצת מאיפה הכישרון והיוזמה לעצב תכשיטים בצנעה, גיליתי שהתכשיטים של רוני, ממש כשמם הם MAGIC JEWELS. מרבית התכשיטים מעוטרים עם סמל הבית – סמל עתיק יומין המופיע בודהיזם הטיבטי, שמשמעו קשר אהבה אינסופי, "המביא למימוש הזוגיות והשותפויות שבחיינו" (מתוך דף ההסבר המצורף לתכשיטים).
אני כבר רואה את כל הספקנים מצקצקים בלשונותיהם. לא, זה לא תרגיל שיווקי ניו אייג'י. תחושת השליחות והאנרגיה שמשקיעה רוני בתכשיטים מעבירה לנו, לציניים, הפסימיים וספקנים, משהו אחר. אני לא רוצה לפתוח פה אגדה אורבנית, אבל עדויות (שנאספות מידי יום) נוטים לקשר את התכשיט עם אנרגיה חדשה של אהבה בחיי הזוגיות. אבל זה הערך המוסף של התכשיט, אין זה מה שגרם לי לרכוש. על אף שבימים, שכל דבר הופך לייצור המוני צרכני, תכשיט עם ערך מוסף הוא משהו באמת יקר ערך. אבל בשבילי לא זה העיקר. בתכשיטים האלה הושקעה מחשבה, אנרגיה, ומעשה של ידיים אוהבות לחומר, לכלי שהופך ליצירה שניתן לענוד. ועבורי זה מה שגורם לתכשיטים להיות MAGIC JEWELS.


ניחוח של פעם

התכשיטים ניחנו בפשטות, מינימליזם, לא עקר, מינימליזם שהוא הבנה של פונקציונאליות, שתכשיט צריך לשמש בחיי היומיום שלנו. אין פה שימוש במתכות או חומרים גרנדיוזיים. אלו הם תכשיטים שאפשר לענוד "ולשכוח מזה שהם שם" כמו שרוני אומרת. לקולקציה העכשווית יש נגיעה וינטאג'ית אבל לא מוגזמת, א-לה אפרת גוש (כשיש לה יציאות), אלא סגנון המלווה ברומנטיות קלה. עגילים בדוגמה ויקטוריאנית בצבעים נעימים ובהירים (תכלת, ורוד בהיר), שימוש בפנינת מים מתוקים על שרשרות זהב דקות, וטבעות קלאסיות, פרחי פלסטיק וסיכות לדש הג'קט עם תמונות ישנות של ילדים וכדורים פורחים. על אף, הרוויה העיצובית בסגנון הזה (עיין ערך הצלחתה המסחרית של תכשיטי מיכל נגרין), זה עדיין לא הפך למאוס. הסיכות של רוני דווקא מצליחות להישאר אותנטיות וייחודיות ולא נראות כחיקוי, או כהעתק של משהו אחר.



עדכון שלל

אז ככה:

1 שרשרת זהובה עם פנינה

1 עגילים ויקטוריאניות

1 טבעת פנינה

1 סיכה

מרוצה ונלהבת חזרתי הביתה עם אוצרות חדשים לקופסה שלי. איך גבי אמר לי באותו הערב: "את נראית כמו ילד קטן שמתלהב מהצעצועים החדשים שלו"!.










2 תגובות:

  1. נזמין אותך למכירה הבאה, או שאם אתלא מסוגלת להתאפק יש כבר בחנויות :)

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...