יום רביעי, 15 ביוני 2011

לאכול, לאהוב, להשתכר - מסעות פוניה בברצלונה 2


גם אם חזרתם מהשופינג (ראו פוסט קודם) וגם אם לא, בברצלונה מתעורר התיאבון. בכל מקום  פינות חמד, מסעדות קטנטנות, בארים קרירים, ביסטרואים שבכולם יש מטעמים שמציצים מכל פינה. טאפאסים צבעוניים בעשרות סוגים, פירות ים, פאייה, מטבח ספרדי מקומי וריחות מפתים מלווים את הטיול. די מהר הבטן כבר מקרקרת רק למחשבה על המגוון הטעים, ללא ספק זה לא המקום להתחיל בו דיאטה. ולאנשים כמוני עם טעם קולינרי של קשישה בת 80 כל הדגים המעושנים, הסרדינים ברוטב והממרחים על הטאפסים – זה גן עדן לחיך!.

לאכול

באסטה במסווה למסעדת גורמה
אחד המקומות הידועים (ובטח מופיעים בכל מדריכי התיירות) זה שוק האוכל המקומי – לה בוקריה. שנמצא ממש על הראמבלה ומהווה מוקד בלתי פוסק לפלאשים של מצלמות בידי תיירות סיניות חמושות במצלמות. לא היה מלפפון שלא הצטלם שם. בסוף השוק תמצאו בר פתוח, מה אני אגיד לכם סביח פרישמן יותר מרווח. שורה צפופה של אנשים שמתגודדים כדי לקבל צלחות מהבילות של מטעמי שיקצה. ההמתנה – לא מביישת מסעדת גורמה מבוקשת. על כל כסא שהתפנה הסתערו 20 אנשים רעבים ומריירים. לאחר כ-20 דק' המתנה וחישובים אסטרטגיים – התיישבנו. מהתפריט על הקיר – לא הבנו הרבה. התחלנו במנת שרימפסים פשוטה וטובה. והמשכנו למיקס פירות ים (שאוכלים ממש עם הידיים – אין ברירה) אחד הטעימים והטריים שיצא לי לאכול והורדנו בירה מקומית. (לא כדאי לתכנן סיבוב ארוך אחרי זה – אנחנו פשוט עלינו שיכורים לאוטובוס התיירותי שבעיר).











» La Boqueria - כתובת: C/ Rambla 91, 08002 Barcelona





קצת יותר ממתאבן – טאפסים בעיר הגדולה
מסעדות טאפאסים יש למכביר, אחד הידועה שבהם נקראת סרבסריה קטלאנה וממש כדאי להגיע לפני 8 (מסתבר שבברצלונה אוכלים מאוחר, עד ממש השעה 11-12 עדיין אוכלים ארוחת ערב). יש שם מגוון מטורף של טאפסים  (חמים, קרים, בשריים, דגיים, צמחוניים, מוזרים, קלילים, צבעוניים) וכל אחד מהם הוא יצירת מופת. הרבה מסעדות טאפסים טובות נמצאות גם ברובע בורן – באחד מהם טעמנו חמון – (גרסאת שינקן ספרדי בשימור יבש) -  מעולה!
כתובת: Carrer de Mallorca, 236.

לאהוב

מי שהוא קיטש כמוני יחפש תמיד את האטרקציות הצ'יזיות ביותר. אז אופציה אחת ממש מגניבה שאפשר לאמץ בחלקה – סיבוב בעקבות סרטים בברצלונה (וכך אפשר להתוודע למקומות מהסרטים של פדרו אלמודובר, וודי אלן ועוד) זו רק כתבה אחת מני רבות בעכבר העיר ברצלונה - יש המלצות מצוינות שם. שגם אותה אימצתי בחלקה. אבל, באחד הערבים בהמלצת הקונסיירז'  הגעתי למופע פלמנקו מקומי. מלבד הפלמנקו ניגנו  נגני גיטרה ספרדית ושרו בגרון רחב שירים ספרדיים עצובים, חושניים ומלאים ברגש. בזמן ההופעה מקפידים לחלק סנגריות קרות (עם חתיכות תפוז צפות) ולהכניס אותך יופי לאווירה. תגידו מה שתגידו, גם אם זה תיירותי – נהנתי מכל רגע. 





הבאתי שיר שמצאתי שממש הזכיר לי את המופע:



להשתכר


להרגיש כמו המינגווי או מקסימום פיקסו

המונית מורידה אותנו ברחוב קטן וחשוך. הנהג מסביר לנו באנגלית קלוקלת ומבטא פקיסטני שהרחוב שלנו בהמשך. אנחנו הולכים ברחוב (אני נדבקת לגבי מרוב פחד) מסביבנו אנשים שנראים די מפוקפקים וזונות כעורות (פרחות של החיים) עם כפכפים, כרס בולטת, אודם צווחני ומסטיק חותכות אותנו וצועקות בספרדית. בקיצור – נקלענו ממש לסצנה מ"הכול אודות אמא". רגע לפני שאנחנו עושים אחורה פנה ומתחפפים, אנחנו קולטים את שלט הכניסה – מארסלה.
הטמפרטורה בפנים עולה ב-5 מעלות. האוויר דחוס ויש רעש מכמות האנשים שמדברים בו זמנית. מה לשתות? בירה או אבסינת'. מארסלה ממוקם ברובע החלונות האדומים של ברצלונה וידוע באבסינת' החזק שלו (80% אלכוהול) כמו שני טירונים למדנו מהר איך ממיסים את קוביות הסוכר לאבסינת'. מסביב קולטים עד כמה המקום הזוי – כל הבאר הוא מקורי מהמאה ה-19. בקבוקים ישנים בארונות, תקרה מתקלפת ואחרי כמה כוסות מהאבסינת' הזה אתה כבר יושב עם המינגווי ופיקסו ומתפלמס פולמוס שיכורים והזיות. כדאי שאחד מכם יהיה סחי, כי גם אחרי כוס אחת - קשה שלא לצאת מתנודד.
כתובת: Carre Sant Pau 65, 08001 Barcelona




אני מסכמת את החופשונת הקצרה הזו, הו ברצלונה! עיר מגניבה, כיפית, שיש בה הכול אוכל, תרבות, שופינג, חיי לילה והכול עוד יותר זול מתל אביב. חובה לבקר!





4 תגובות:

  1. שנים תכננתי לטוס לברצלונה, ארץ ללא ספק שיכול לגרום לנו לאבד את עצמנו ולמצוא את עצמנו מחדש.
    עם מגוון מטעמים, תרבות ושירים! פוסט שלך עורר בי השראה!

    השבמחק
  2. איזה כיף לשמוע :)
    זה ממש קצה הקרחון, יש עוד כל כך הרבה מקומות מגניבים ומעניינים בעיר הזאת.

    השבמחק
  3. מזה בא לי חופשה בברצלונה! לא בא לי טיולי שטח עם מפות ישראל וכל הבלגן. פשוט חופשה אירופאית של אוכל, ברים, מוזיאונים ומדרכות.

    השבמחק
  4. אשמח אם תבקרו בבלוג שלי על ברצלונה - http://barcelona-spain.co.il/
    אולי הוא יעזור לכם להכיר את העיר ולבנות מסלול שלכם לברצלונה

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...