יום שבת, 31 ביולי 2010

פוניה מפזזת – סווינג is back!

לפני שנתיים שלוש לקחה אותי חברה למסיבת סווינג במועדון הסבליים. אני הגעתי בעיקר בגלל המוזיקה וההתלהבות (אפילו קניתי שמלה מתנפנפת ונעליים) וגם בגלל המחתרתיות שבעניין. עוד בדירה עשינו חזרה קטנה, עם המוזיקה, התנועות הבסיסיות והסיבובים המהירים (בואו נגיד שהייתי צריכה עוד כמה כאלה).
היינו שם בערך 15 אנשים, רק 5-6 ידעו ממש לרקוד. קודם היה שיעור ריקוד קצר ואח"כ המסיבה. מבט אחד או שניים לצדדים הבהיר את החסך בגברים חסונים שיוכלו לסובב אותך באוויר. המקצועניות השכילו לתפוס את הגבריים הבודדים, והמתחילות כמוני הסתפקו בבחורה אחרת להתחיל את הערב. אני רק זוכרת את האווירה המגניבה, המוזיקה הקצבית ואת ההשתאות שלי מול הרקדנים הממש מקצוענים, הקצב, התזוזה, המהירות היו מטורפים והסגנון מלוטש. חלקם היו ממש מרהיבים והפגינו שליטה מדהימה וקורדינציה מעולה. מהר מאוד מצאתי את עצמי על הבר עם הדרינק אכולת קנאה.

אחרי שיצאנו משם נלהבות ומיוזעות (אני קצת פחות) דיברנו כל הדרך על סצנת סווינג על כמה זה מפותח בלונדון, וכמה חבל שאין בתל אביב. משהו אלטרנטיבי, אחר ומגניב לכל מה שהתרגלנו ושבענו ממנו במקומות הבילוי הדלוחים של תל אביב ובשעמום של חיי הלילה המקומיים (אותם ברים, אותם אנשים, אותה מוזיקה, אותם דרינקים).

אני חייבת להודות שמאז אותה מסיבה לא ממש עקבתי אחרי זה. אחרי נתק ממושך אם אותה חברה די חשבתי שזה הסתכם במסיבה אחד ל... ובכן, לא מזמן נפגשנו ונחשפתי לסצנה חדשה שהתפתחה כאן מאז אותה מסיבה. מסתבר שמסיבות כאלו מתקיימות כל הזמן. סטודיו dance tel aviv פתח קבוצות לימוד ברמות שונות והתגבשה קהילת סוונינג בתל אביב, שיוצרת מסיבות רחוב מאולתרות, נוסעת לפסטיבלים בעולם ומפזזת איפה שרק ניתן.



אז כדי לעשות סדר, רגע קטן של היסטוריה.

הסווינג הוא בכלל סגנון מוסיקלי, תת סגנון של הג'אז שהתפתח ע"י השחורים בארה"ב. הסגנון נשתמר על ידי להקות עם הרבה נגנים, מה שמוכר לנו כ"Big Bands" .


אותן להקות ניגנו גם בבתי בושת ושם התחילו לרקוד לצלילי הסווינג בריקוד עדין ורגוע יותר - שנקרא Lindy Hop .
ב- 1930, החלו לרקוד את ה- Lindy Hop בצורה קצת יותר קצבית ו"קופצנית" שהלהיבה והפיצה את הסווינג.
בזמן מלה"ע השנייה החיילים האמריקאים שיצאו לאירופה הפיצו בטירוף את הסווינג והלינדי הופ.
הריקוד חזר לאופנה בשנות ה-80 וכיום כובש את העולם בסערה- מניו-יורק, לוס אנג'לס עד לונדון וסטוקהולם. זהו ריקוד קופצני, אנרגטי,שובב ושמח.

אז למי שעשיתי חשק ללבוש שמלת נקודות עם מחשוף נדיב, לאסוף שיער ולנעול נעלי ריקוד. הסטודיו בדיזנזוף פינת אסתר המלכה (קומה רביעית מעל האפרטמנט) כל יום שני ב 21:30 אפשר להגיע לשיעור ניסיון (לא צריך בן זוג) רק בשבועיים הראשונים של החודש.‬ ואתם יכולים להיכנס לקבוצה בפייסבוק שמפרסמת אירועי לינדי הופ.




2 תגובות:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...